REUTERS

Як передає кореспондент УНІАН, за це рішення проголосували 265 народних депутатів із 332 зареєстрованих у сесійній залі.

Закон спрямований на децентралізацію публічної влади з реальним забезпеченням загальновизнаних європейських принципів організаційної, правової та фінансової самостійності органів місцевого самоврядування, передбачених Конституцією України засад справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами.

Читайте такожАдміністративно-територіальна реформа, як основа децентралізації

Відео дня

Закон регулює відносини, що виникають у процесі добровільного об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст.

Як сказав голова Верховної Ради Володимир Гройсман, цей закон, зокрема дозволятиме селам при об'єднанні отримати можливість повністю розпоряджатися землями, а також затверджувати власні бюджеті, отримати “повну фінансову незалежність компетенції щодо надання послуг жителям територіальних громад”

Добровільне об'єднання здійснюється за низки умов. Зокрема у складі об'єднаної територіальної громади не може існувати іншої територіальної громади, яка має свій представницькій орган місцевого самоврядування; територія об'єднаної територіальної громади має бути нерозривною, її межі визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об'єдналися; об'єднана територіальна громада має бути розташована у межах території Криму, однієї області; при прийнятті рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад беруться до уваги історичні, природні, етнічні, культурні та інші чинники, що впливають на соціально-економічний розвиток об'єднаної територіальної громади.

Добровільне об'єднання територіальних громад не призводить до зміни статусу населених пунктів як сільської чи міської місцевості.

Ініціаторами об'єднання можуть бути сільський, селищний, міський голова; не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради; члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи або ж органи самоорганізації населення відповідної території; сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться впродовж 30 днів з дня надходження такої пропозиції.

Схвалені проекти рішень щодо добровільного об'єднання громад у п'ятиденний строк подаються Раді міністрів Криму, обласній держадміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.

Верховна рада АРК, обласна рада впродовж 30 днів розглядає подання про утворення об'єднаної територіальної громади та приймає відповідне рішення.

Повноваження органів місцевого самоврядування, сільського, селищного, міського голови територіальних громад, що об'єдналися, припиняються з моменту набуття повноважень новообраними органами місцевого самоврядування, сільським, селищнім, міським головою територіальної громади, утвореної внаслідок добровільного об'єднання.

Перші місцеві вибори депутатів сільської, селищної, міської ради об'єднаної територіальної громади та сільського, селищного, міського голови призначають ВР Криму, обласна рада одночасно з прийняттям рішення про утворення об'єднаної територіальної громади.

Бюджети територіальних громад, що об'єдналися, виконуються окремо до закінчення бюджетного періоду.

Держава здійснює інформаційно-просвітницьку, організаційну, методичну та фінансову підтримку добровільного об'єднання територіальних громад.

Щодо фінансової підтримки державою добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ та міст - загальний обсяг фінансової підтримки розподіляється між бюджетами об'єднаних територіальних громад пропорційно до їхньої площі та кількості сільського населення у такій територіальній громаді з рівною вагою обох цих факторів.