В Ужгороді обговорили проблеми децентралізації

12:03, 05 лютого 2015
Децентралізація
465

В Ужгороді відбувся сьомий круглий стіл із серії заходів на тему “Функціональна децентралізація”.

ва

Ініціатор заходу Інститут Громадянського Суспільства та Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. Захід відбувся за підтримки Міжнародного Фонду “Відродження”.

У дискусії взяли участь представники  Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, експерти, сільські, селищні, міські голови, працівники органів місцевого самоврядування та виконавчої влади, представники громадських організацій, а також бізнесу Закарпатської області.

В ролі основних доповідачів виступили, експерти: Анатолій Ткачук (Інститут Громадянського Суспільства), Юрій Ганущак (Інститут Розвитку Територій), Сергій Шаршов (директор Департаменту з питань місцевого самоврядування та територіальної організації Міністерства регіонального розвитку).

Як відзначається в прес-релізі заходу, найбільш цікавило представників закарпатської спільноти наступне: Як так, що зменшились надходження до місцевих бюджетів, зокрема від ПДФО, коли відбудеться реформа, чи є узгоджений покроковий план дій та хто відповідальний за його виконання і чому після прийняття Держбюджету на 2015 рік, урядові структури виявилися не готовими до адміністрування цих податків.

Анатолій Ткачук прокоментував одне з питань таким чином: «Дуже важливо визначити межі повноважень різних рівнів влади, аби вони позбавились невластивих їм повноважень. Держава повинна займатися своїми справами, а органи самоврядування своїми справами. Випадки, коли ради розглядають питання про визнання якоїсь країни агресором — це не компетенція місцевого самоврядування, а вихід за межі повноважень, так само як в недалекому минулому ради приймали рішення про “територію вільну від НАТО”.»

“По суті з межами госпітальних округів мають співпадати адміністративні межі районів. В цих межах мають буди зосереджені відповідні територіальні органи центральних органів виконавчої влади міністерств, а також місцеві державні адміністрації, або префекти. Приблизна чисельність населення у такому “окрузі” від 150 тисяч. Приблизно це 150-200 районів. Базовий, рівень громад це 1500-2000 громад»  зокрема відзначив Сергій Шаршов.

Відповідаючи на запитання про принципи об’єднання громад у нову адміністративно територіальну одиницю базового рівня Юрій Ганущак зауважив: «Головні вимоги до адміністративно-територіальних одиниць базового рівня: Повна та виключна компетенція; стійкість до демографічних, політичних та економічних викликів; нерозривність, відсутність анклавів, універсальність, типова бюджетна інфраструктура; інфраструктурна, кадрова та ресурсна достатність для реалізації наданих повноважень; низький рівень дотаційності. В об’єднаній громаді мають бути створені можливості для задоволення основних потреб населення громади, а це означає повноваження, ресурси, та відповідальність за їх реалізацію.”

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter