Квіт пообіцяв університетам розширення повноважень

14:04, 21 квітня 2015
Децентралізація
177

Сергій Квіт наголосив, університети отримають повноваження з вирішення багатьох важливих питань та відповідальність за якість надання освітніх послуг.

На цьому наголосив Міністр освіти і науки Сергій Квіт 17 квітня 2015 року під час зустрічі з науково-педагогічними працівниками та студентами Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.

У зустрічі також взяли участь голова Черкаської обласної державної адміністрації Юрій Ткаченко, голова Черкаської обласної ради Валентина Коваленко, в.о. ректора Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького Олександр Черевко.

Міністр освіти і науки України Сергій Квіт розповів викладачам та студентам про реформи та зміни, що відбуваються у вищій освіті.

Як повідомив Сергій Квіт, в основі Закону «Про вищу освіту» лежить ідея університетської автономії, над якою почали працювати ще у 2005 році  представники вищих навчальних закладів як державної, так і приватної форм власності, що згодом об’єдналися навколо цієї ідеї у консорціум. «Під цим терміном ми маємо на увазі автономію академічну, фінансову і організаційну», - наголосив Сергій Квіт.

За словами Міністра освіти і науки, новий закон містить багато норм «прямої дії», якими вже сьогодні можна користуватися. До прикладу,  щодо організаційної автономії – тепер не потрібна довга процедура нострифікації. Достатньо лише засідання Вченої ради університету, яка затвердить відповідність кваліфікаційного рівня потенційного іноземного працівника університету і визнає його диплом. «Ця людина зможе працювати в університеті і претендувати на все, що має будь-який інший працівник», - повідомив Міністр.

Сергій Квіт зазначив, що повноваження щодо вирішення багатьох важливих питань тепер безпосередньо передаються самим університетам, і вони нестимуть відповідальність.

За словами Міністра, академічна автономія надає університетам право самостійно організовувати навчальний процес. «Тепер університети самі вирішуватимуть, що вони вчать і як», - підкреслив Міністр освіти і науки.

Як повідомив Міністр освіти і науки, перелік спеціальностей буде скорочено, зменшиться й кількість навчальних годин у викладачів  - до 600 годин на рік. Такий крок дасть змогу оплачувати інші види діяльності викладача – публікації, участь у конференціях, наукову роботу. «Саме наукові досягнення викладачів мають бути головним критерієм оцінки їх роботи, на відміну від старої системи, коли головним була кількість вичитаних аудиторних годин», - зазначив Сергій Квіт.

За словами Міністра освіти і науки, зменшення аудиторного навантаження вимагає введення нових систем контролю освітнього процесу студентів, оскільки вони тепер самі будуть розпоряджатися своїм часом. 25% предметів у навчальному плані студенти обиратимуть самостійно, що також підійме рівень якості навчання – кафедри будуть змагатися за потенційних слухачів, докладатимуть більше зусиль, аби зацікавити студента та дати йому дійсно якісні знання.

У свою чергу, під час зустрічі зі студентами та викладачами голова Черкаської обласної адміністрації Юрій Ткаченко наголосив на актуальності провадження реформ у вищій освіті та якості підготовки фахівців вищими навчальними закладами для економіки регіону.

Юрій Ткаченко зазначив, що сьогодні ринок освітніх послуг має перенасичення по підготовці спеціалістів з економіки, права та менеджменту.

Голова Черкаської ОДА повідомив, що необхідно переглянути потребу регіону в деяких закладах і усвідомити необхідність об’єднати ті, які не відповідають вимогам сучасності. «Наші навчальні заклади не відповідають тим середньоєвропейським  університетам, у яких, як правило навчаються 10 тисяч студентів», - зазначив Юрій Ткаченко.

За словами голови Черкаської ОДА, студент повинен обирати викладача, а викладач університету повинен мати стимул до вдосконалення.  «Це світова практика, Якщо ми за цим принципом будуватимемо освіту в Україні - ми будемо мати майбутнє», - наголосив Юрій Ткаченко.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter