УНІАН

Серед них зокрема:

- про внесення змін до деяких законів України щодо порядку утворення та ліквідації місцевих державних  адміністрацій (№2642);

- про внесення змін до статті 122 Земельного кодексу України щодо питань надання права сільським, селищним, міським радам передавати земельні ділянки державноївласності у власність або користування (№1277);

Відео дня

- про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування) (№1277-1).

АМУ на засіданні представлятиме заступник директора Центру професійного розвитку та правової допомоги В.Кравченко.

12 травня Асоціація направила до парламентського Комітету зауваження та пропозиції щодо законопроекту «Про внесення змін до статті 122 Земельного кодексу України щодо питань надання права сільським, селищним, міським радам передавати земельні ділянки державної власності у власність або користування» (№ 1277) та альтернативного «Про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування)» (№1277-1).

Законопроекти пропонують розширити повноваження сільських, селищних та міських рад у сфері земельних відносин шляхом надання їм права розпоряджатися не тільки землями комунальної власності, а й землями державної власності (сільськогосподарського використання, ведення селянського, фермерського господарства, індивідуального або колективного садівництва, городництва, сінокосіння і випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва), які знаходяться в межах та за межами населених пунктів.

Читайте такожСтартував процес об'єднання територіальних громад Бериславщини

АМУ підтримує децентралізаційні процеси у сфері управління земельними ресурсами, однак, зауважує, що запропоновані законопроектами зміни не відповідають положенням розділу XI «Реформа сільського господарства» Коаліційної угоди.

Експерти АМУ зазначають, що органи місцевого самоврядування повинні розпоряджатися такими ділянками (сільськогосподарського використання, ведення селянського, фермерського господарства, індивідуального або колективного садівництва, городництва, сінокосіння і випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва) не як тимчасові розпорядники земель державної власності, а як повноцінні власники комунальних земель. Для цього вказані землі слід передати територіальним громадам. Інакше є ризик, що з часом держава передумає і передасть ці повноваження іншим органам. Комунальну ж власність забрати у державну без рішення територіальної громади не так просто, адже згідно із статтею 143 Конституції повноваження з управління комунальною власністю здійснюють винятково територіальні громади безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування.

Разом з тим, враховуючи практику розпорядження земельними ділянками державної власності сільськими, селищними, міськими радами, що існувала до 2013 року, АМУ може погодитися із запропонованими законопроектами положеннями на перехідний період до передачі таких земель з державної до комунальної власності.

Враховуючи проведення в країні реформи місцевого самоврядування, направленої на створення спроможних територіальних громад, АМУ пропонує розглянути варіант доповнення законопроектів нормами про передачу повноважень з розпорядження земельними ділянками лише тим, громадам, що створені згідно із Законом України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» та Перспективними планами формування території громад.