В АМУ розглянули законопроекти щодо участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту

17:03, 20 травня 2015
Децентралізація
354 0

Асоціація підготувала висновки до ряду законопроектів, що регулюють участь замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Wikipedia

Висновки подані до парламентського Комітету питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства. Про це повідомляє прес-служба організації.

Експерти Асоціації міст України розглянули проекти законів України, які перебувають на розгляді Комітету та підготували зауваження та пропозиції до них:

Законопроект про внесення змін до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (щодо пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту) (№2446) пропонує включити до переліку об’єктів, у разі будівництва яких пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту не залучається, об’єкти промисловості та сільського господарства у випадках, коли необхідні для їхнього забезпечення об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури є власністю замовника будівництва та/або такі об’єкти не створюють додаткового навантаження на інженерно-транспортну інфраструктуру населеного пункту.

Експерти АМУ вважають, що включення до переліку об’єктів будівництва, які звільняються від сплати пайової участі у розвиток інфраструктури населеного пункту, також зазначених об’єктів сприятиме збільшенню випадків уникнення забудовниками сплати такої пайової участі. Крім цього, нове будівництво будь-яких об’єктів передбачає додаткове навантаження на інженерно-транспортну інфраструктуру, адже створюються робочі місця, нові потужності, що споживатимуть енергоносії, комунальні послуги тощо. І тому пропоновані зміни, що виходять з припущень про відсутність створення такого додаткового навантаження, не мають сенсу. Крім цього, віднесення об’єктів до таких, що не створюють навантаження на інфраструктуру, самими місцевими службовцями несе значні корупційні ризики.

Слід мати на увазі, що сплата пайової участі - це внесок забудовника у створення нової інфраструктури та утримання існуючої в будь-якій частині населеного пункту, а не лише в безпосередній близькості до об’єкта будівництва. Йдеться, в тому числі, про  мережу вулиць та доріг населеного пункту, якими користуватимуться для забезпечення будівництва та виробничої діяльності таких об’єктів.

Асоціація пропонує законопроект №2446 відхилити.

Законопроект про внесення змін до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" щодо пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту (№2361) пропонує:

- встановити граничний термін перерахування коштів для розвитку інфраструктури населеного пункту – «не пізніше приєднання до інженерних мереж, які розташовані на території виконавчих органів сільських, селищних, міських рад»;

- встановити перелік нормативів для одиниці створеної потужності, на підставі яких може затверджуватися загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта;

- для виробничих потужностей встановити граничний розмір відповідної пайової участі, який не може перевищувати 7 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва таких об’єктів;

- органам державного архітектурно-будівельного контролю надати право відмовляти у видачі сертифіката на закінчений будівництвом об’єкт у разі відсутності інформації про виконання умов договору про пайову участь у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста.

Асоціація підтримує ці пропозиції та прийняття законопроекту №2361 в першому читанні за основу.

Законопроект про внесення змін до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (щодо участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту) (№1044) пропонує встановити обов’язок сплати пайової участі у розвиток інфраструктури населеного пункту до моменту отримання забудовником дозволу на початок будівництва, а не до моменту прийняття в експлуатацію об’єкта будівництва, як це передбачено чинною редакцією Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Погоджуючись з тим, що вимога щодо сплати замовником до бюджету коштів пайової участі до початку будівництва сприятиме більш своєчасному надходженню до бюджету таких коштів та зменшить ризики ухилення замовників від  такого обов’язку, вважаємо, що такі норми можуть створити певні фінансові ризики для забудовників у випадках сплати пайової участі і неотримання дозволу на початок будівництва, що, в свою чергу, погіршить інвестиційний клімат у містах.

Окрім цього, прийнятим 9 квітня 2015 року Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства» встановлено обов’язковість інформації про сплату пайової участі у розвиток інфраструктури населеного пункту у декларації про готовність об’єкта до експлуатації або акті готовності об’єкта до експлуатації, що дозволить обмежити кількість випадків ухилення забудовників від сплати пайової участі.

Асоціація пропонує законопроект №1044 відхилити.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter